Случвало ли ви се е когато говорите за пазаруване в онлайн магазини сред ваши познати и приятели в България да срещате недоверчивост? И вероятно често си задавате въпроса: Как да повиша доверието на хората към моя онлайн магазин? Потребителите в Западна Европа, Азия и САЩ отдавна са се убедили, че онлайн търговците могат да бъдат дори по-коректни и надеждни, в сравнение с традиционните магазини. Нека се постараем и ние в тази посока, започвайки с няколко лесни и безплатни стъпки да градим по-добър имидж на онлайн магазина . Ето няколко начина, с които да постигнете в български условия по-голямо доверие във вашия Интернет магазин: Откритост в отношенията с клиентите Първите задължителни стъпки са изключително лесни и не изискват инвестиции в някакви технологични решения. За разлика от традиционните магазини, които винаги имат ясен адрес, а често и отличителни фирмени знаци, сайтовете за електронна търговия се намират във виртуалното пространство и на потребителите би било много по-трудно да потърсят отговорност от техните собственици, в случай на измама. Затова е изключително важно да подходите открито, публиувайки на видно място своите контакти, фирмени данни, адрес за кореспонденция и друга официална информация. Тази стъпка е толкова важна за спечелване на потребителското доверие, че е странно колко много са онлайн магазините, които не я предприемат и в графата за контакт оставят единствено форма за автоматично препращане на запитвания – без да посочат дори своя електронен адрес. Представете екипа си! Ако отделите място в рубриката „За нас“ на сайта си, за да представите ръководството и екипа на вашия онлайн магазин, колкото и малък да е той, ще направите още една важна крачка към потребителското доверие. Може би си мислите, че не е важно да поставяте себе си в центъра на вниманието и не желаете вашата снимка и име да фигурират в уеб пространството. Това е напълно разбираемо, но все пак трябва да запомните, че вие правите своя бизнес заради клиентите си и най-важно е те да се чувстват комфортно да пазаруват при вас. А ако могат да виждат хората, които ще ги обслужват отсреща, с техните имена и длъжности, това ще увеличи в огромна степен шанса те да си поръчат нещо от онлайн магазина ви. Възможност за връщане на продукти Разбираемо е, ако не искате да се обвързвате с подобен ангажимент, защото той крие редица потенциални проблеми за вас. Дори и да предлагате напълно качествени стоки, вие пак не сте застраховани, че някой прекалено разглезен клиент няма да поиска да ви върне стоката или че ваш конкурент няма да ви създава главоболия по този начин. В крайна сметка обаче, практиката при редица онлайн магазини на Запад показва, че този ход увеличава значително доверието и лоялността сред истинските потребители и може дори в краткосрочен план да повиши продажбите ви. Ето и някои технологични решения, повишаващи сигурността към вашия онлайн магазин: Използването на SSL сертификати Ако сте извършили описаните до тук по-лесни стъпки, бихте могли да се замислите и за по-сериозни технологични решения, повишаващи сигурността и доверието към вашия онлайн магазин. Едно от най-ефективните решения е използването на SSL (Secure Sockets Layer) сертификат. SSL представлява протокол за криптиране на трафика между вашия онлайн магазин и браузърите на клиентите ви, гарантирайки на последните спокойствие и сигурност, че комуникацията няма да бъде достъпна за трети страни. Освен защитата в чисто технологично отношение, наличието на SSL сертификат има и психологически ефект, показвайки на вашите клиенти, че вие мислите за тяхната сигурност и инвестирате средства в решения, които да я гарантират. Използването на Extended Validation SSL Сайтовете, инсталирали SSL сертификат с разширена валидация (Extended Validation SSL) могат лесно да бъдат разпознати по зелената лента, появяваща се в URL – полето на браузъра. На практика за клиентите на вашия онлайн магазин това означава, че сайтът е този, за който се представя и дори фирмата, която го поддържа и развива, е проверена детайлно от доставчика на сертификата. Технологията е особено полезна за сайтове, в които се въвеждат лични данни или са интегрирани онлайн разплащания. Описаните в тази статия стъпки са важни за всеки онлайн предприемач, но не трябва да забравяте също, че с времето ключова роля за повишаване на доверието към вашия онлайн магазин ще изиграе налагането на марката и натрупването на критична маса на авторите в публичното пространство. Днес едва ли има потребител, който би свързал например онлайн магазина Amazon.com с мошенически практики и измами в мрежата. Докато повечето български сайтове за пазаруване по Интернет все още са прекалено млади и са далеч от подобна разпознаваемост. Целенасочените и постоянни усилия в развитие на вашата марка в крайна сметка могат да се окажат с най-голям дългосрочен ефект за повишаване доверието на клиентите ви.
Дата: 03 Авг 2010
Остави мнение/коментар